C’est la vie

15 Mrt

Maandagavond, zoals vaak Holland Sport op televisie. Reclame en plots die stem die me zo bekend voorkomt. Ik weet het zeker: Glenn Helder. Ik kijk op, ja hoor, het is hem. “Woensdagavond op Nederland 3: een documentaire over het leven van Glenn Helder.” Velen zullen hem niet kennen, de voetballiefhebber wel. Oud-international, speelde bij Arsenal en Benfica. Zijn carrière leek niet meer stuk te kunnen. Het liep anders. Hij viel in een diep dal. Gokverslaving en ‘dommigheid’ zorgden ervoor dat zijn leven in verval raakte. Nu lijkt hij sterker dan ooit. Na een gevangenisstraf van zes maanden doet hij waar hij zijn afleiding in zoekt: percussie.

In januari van dit jaar interviewde ik hem. Na vele omwegen en tientallen belletjes wist ik hem te bereiken en spraken we af in Rotterdam. Die avond en nacht begeleidde hij met de percussie een dj in een chique tent op een galafeest. Voor zijn optreden voerden we een gesprek over zijn verleden, het heden, percussie en zijn grote liefde: zijn zoontje.

Hier kun je het interview met Glenn Helder terugluisteren.

Geef een reactie

